Для батьків.

"Безпека життєдіяльності дитини вдома"
Щоб запобігти нещасним випадкам із дитиною, необхідно створити вдома відповідні умови для безпеки малюка.
  • *      Суттєву небезпеку для дитини представляє електричний струм. Поговоріть з малюком про те, щи електрострум може бути «другом» і «ворогом» одночасно. Поясніть дитині, що не можна торкатися (особливо мокрими руками) електроприладів, розеток та електродротів, що небезпечно брати дріт, який висить, стояти під деревом під час грози тощо. У приміщеннях, де живуть діти, має бути обов'язково справною та усуненою від можливості контакту з нею дитини електропроводка.
  • *      Двері на балкон за відсутності дорослих в кімнаті мають бути зачиненими.
  • *      Крани газових пальників у кухні також повинні бути закритими. Краще, якщо вони будуть взагалі поза досяжністю дітей.
  • *      Усі гострі, ріжучі та колючі предмети (голки, шила, ножі, леза тощо) мають знаходитися в закритих шухлядах під замком.
  • *      Діти не повинні також мате доступ до домашньої аптечки.



Пам'ятайте, що таблетки та пігулки малюкам часто уявляються цукерками.

  • *      Не слід також давати дитині ліки з пляшечки без етикетки. Усі рідини, якими ви користуєтеся для господарчих потреб, мають бути під ключем. Розкажіть дитині про небезпеку вогню та про те, що в жодному раз не можна грейся серниками і запальниками, а якщо винила пожежа, треба одразу звати на допомогу.



Часом небезпека може підстерігати дитину, здавалося б, із зовсім несподіваного боку.



  • *       Наприклад, небезпечними для здоров'я і життя малят можуть бути звичайні іграшки. Так, деякі з них (особливо це стосується так званих імпортних іграшок, які не пройшли сертифікат якості в Україні) фарбують шкідливими фарбниками. У середньому дошкільному віці діти ще іноді тягнуть іграшки до рота, і це призводить до тяжких отруєнь. У цьому аспекті доречно згадати про повітряні надувні кульки. Маски, виготовлені таким самим чином, викликають у дітей подразнення дихальних шляхів та екзему шкіряного покрову. Пухнасті м'які іграшки, як правило, виготовляються із синтетичних матеріалів, що протипоказані гігієнічними службами. Вкрай небезпечні й іграшки, щи стріляють пістонами. Дитячі іграшки не повинні містити шкідливих для організму малюка речовин: важких металів, лаку, свинцю, хрому та ін. Небезпечні для малюків предмети, які легко ламаються і мають гострі краї або надмірно важкі.Поясніть дитині, що олівці і стержні кулькових ручок не можна гризти.



Порада: купуючи іграшки, вимагайте сертифікат якості, який обов'язково повинен бути у продавця. Цей документ гарантує гігієнічність і безпеку.

  • *      Перебуваючи поза домом, вивчайте місцевість, куди прийдете з малюком погуляти.
  • *      Відпочиваючи біля відкритого водоймища, не залишайте дітей поза увагою.
  • *      Послідовно та поступово знайомте дітей з правилами дорожнього руху, привчайте переходити вулицю тільки на зелене світло.
  • *      Якщо ви вирішили завести собаку, оберіть породу, що любить дітей. Статистика останніх років жахлива: величезна кількість дітей, травмованих домашніми собаками, залишаються інвалідами на все життя. Найбільш небезпечними для малюків є вівчарки, російські борзі, лайки, доги тощо. Привчайте дитину піклуватися про себе.
  • *      З 3—4 років малюка слід знайомити з елементарними відомостями з анатомії та фізіологи людини: як б'ється сердечко та як його охороняти, чи багато в легенях повітря і яке повітря корисне, як важливо мате красиву осанку. Розкажіть дитині про користь свіжого повітря, шкідливість пилу, формуйте потребу жити у чистому помешканні.
  • *      Покажіть малюку отруйні рослини, гриби, кущі та поясніть, чому не можна тягти до рота (куштувати) невідомі ягоди, листочки, травинки.
  • *      Корисно дитині дізнатися також про шкідливих та небезпечних для здоров'я комах: кімнатну муху, лісового кліща, блоху, вошу тощо.




Дитина 3-4 років обов'язково має бути навчена виконанню елементарних правил безпеки в довкіллі:

  • *      не кидатися камінням і твердими сніжками;
  • *      не дражнити тварин;
  • *      не гратися з вогнем, не торкатися дротів, що лежать на землі;
  • *      не чіпати газових кранів;
  • *      під час переходу вулиці дивитися спочатку ліворуч, а потім праворуч, ходити тільки по тротуарах;
  • *      не висовувати руки та голову і не нахилятися із вікон автобусів, тролейбусів, трамваїв та потягів;
  • *      не входити та не застрибувати в транспорт, який вже рушив з місця;
  • *      швидко переодягтися та змінити взуття, якщо воно промокло.


.
Пам'ятайте! Вам, найближчим малюкові людям, потрібно виховувати в дитині любов та повагу до себе та інших людей, вчити її піклуватись про себе та оточуючих, щоб попередити небезпеку травм, хвороб та різноманітних нещасних випадків!


Тест 

«Які ви батьки?»




Вам необхідно вибрати одну з трьох відповідей:


А. Можу і завжди так роблю.
Б. Можу, але не завжди так роблю.
В. Не можу  
Чи можете Ви у будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?

  • Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?
  • Зізнатися дитині у помилці, яку Ви допустили в ставленні до неї?
  • Вибачитись перед дитиною в разі своєї неправоти?
  • Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував Вас?
  • Поставити себе на місце дитини?
  • Повірити хоча б на хвилинку, що Ви добра фея?
  • Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який показує Вас у негативному світі?
  • Завжди стримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?
  • Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?
  • Надати один день, коли вона робила б усе, що їй заманеться і поводила б себе так, як схоче, а Ви ні в що не втручатиметесь?
  • Не відреагувати, коли Ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину?
  • Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це - примха, скороминуча забаганка?

Підрахуйте очки. 
Відповідь «А» оцінюється у 3 бали, 
відповідь «Б» - в 2 бали, 
відповідь «В» - в 1 бал.

Якщо Ви набрали від 30 до 39 балів: це означає, що дитина - найбільша цінність у Вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти, а й пізнати її, поважаєте її, дотримуєтесь найпрогресивніших принципів виховання і постійної лінії поведінки. Інакше кажучи, Ви дієте правильно і можете сподіватися на добрі результати.
Від 16 до 30 балів: піклування про дитину для Вас питання першорядне. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовно і цілеспрямовано. Часом Ви занадто суворі, в інших випадках - надміру м'які, крім того, Ви схильні до компромісів, котрі послаблюють виховний ефект. Вам слід серйозно замислитись над своїм підходом до виховання дитини.
Менше ніж 16 балів свідчить про те, що перед Вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання і прагнення виховати дитину як особистість, а можливо, і того, і іншого. Бажано порадитись із спеціалістами - педагогами та психологами, ознайомитися з літературою з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості дитини - дуже складний і відповідальний процес. Ось чому успішне виконання батьківського обов'язку приносить людині найвище моральне задоволення.
Домашні тварини
 
  






Вітаємо матусь.





















Як перетворити карантин у корисне дозвілля ?  Варіантів провести корисно та цікаво дозвілля – безліч Є безліч занять, які сподобаються вашій дитині й будуть для неї корисними. Відволікти дитину від телефону – не легка справа, але реальна. Якщо дитині запропонувати цікаві альтернативні ігри, вона неодмінно погодиться провести час граючись з вами, ніж сидітиме в гаджеті.

ІДЕЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КОРИСНОГО ДОЗВІЛЛЯ З ДІТЬМИ:

•        Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Лото, «ходилки-бродилки з кубиком»,  пазли   будуть  цікаві для діте .
•        Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей.
А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.
•        Хатні справи. Долучайте дітей до домашньої роботи – їм цікаво,  для вас - хоч і невелика, а все ж допомога. А головне дитина буде зайнята. Можна разом помити посуд, приготувати смачну страву або полити вазони. А ще можете разом з дитиною посадити якусь рослину в горщик та стежити за її ростом.
•        Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.
Кожним мамі та татові корисно задавати собі одне запитання: «Коли моя дитина підросте і буде згадувати своє дитинство, що вона буде пам’ятати?» Відповідаючи на це запитання кожен повинен зрозуміти, чи правильно дитина проводить своє дозвілля. Зрозуміло, що батьки, які прийшли з роботи, не завжди можуть активно проводити з дитиною час. І телефон для батьків інколи є рятівним. Але пам’ятайте, що діти дуже швидко виростають. Тому шукайте скрізь балансу – аби був час і для себе, і для дитини.
ПОРАДА
У якому віці можна лишати дитину вдома наодинці.
      У зв’язку з оголошенням узакладах освіти  карантину діти залишаються вдома. Батькам, які мають дітей і працюють, іноді доводиться ламати голову - як бути: залишатися з дитиною вдома чи спробувати залишати її вже наодинці. Добре, якщо поруч бабусі, дідусі, сусіди, знайомі, які можуть придивитись за дитиною. А якщо нема? У якому віці можна залишити вдома дитину насамоті?
         Юридично залишати насамоті дитину до 11 років заборонено. З психологічної точки зору теж. Однак, є діти, яких і в 15 років залишити наодинці небезпечно. Як дізнатися, чи готова ваша дитина бути деякий час одна? Для цього запитайте, скажімо, дитину чи погана звичка гризти нігті. Здебільшого діти відповідають, що це погано. На перший погляд, батьки вважають, що дитина молодець і що вона все правильно каже. Після цього поставне друге питання: «Чому ти вважаєш, що це погано?». Якщо у дитини є сформоване відчуття "я" і "що важливо для мене", то вона відповідатиме: «У мене нігті будуть не красиві…», «Це погано для мого здоров’я». Якщо ж у дитини цього поняття ще немає, відповідь буде: «Бо мама буде сваритися і дітки будуть сміятися». Відчуваєте різницю? Ось це запитання можна використовувати перевіряючи, чи готова ваша дитина бути вдома одна. Якщо дитина не лише розуміє, що є погане і хороше, а коли усвідомлює, чому це для неї погано або добре.
В жодному разі не залишайте дітей, коли помічаєте, що у них поганий настрій або спостерігається депресивний стан. Якщо безвихідь і залишити дитину наодинці все ж таки доведеться, дайте її таке завдання, яке дитина може виконати. Наприклад, скласти пазли або розмалювати малюнок. Повернувшись додому, не забудьте похвалити своє чадо та сказати, що ви ним пишаєтеся».

 Яку діяльність запропонувати дошкільнику
Ігрова
     
Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

Трудова

У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей. У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.

Художньо-продуктивна

У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. 
Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.




Шановні батьки! 

Як зберегти дітей від біди, 
як навчити їх безпечній поведінці та передбачити наслідки ...





















Техніка  безпеки очима дітей




Пам'ятка для батьків





Освітній портал Хаб м. Київ
пропоную переглянути заняття для дітей під час карантину



 Гра "Вірю не вірю"

https://www.youtube.com/watch?v=r5k-lGA3iz8&feature=youtu.be





Виставка дитячих малюнків до Дня пам'яті та примирення II молодша група 2020 рік


















Консультація

















Тут ви знайдете інформацію, яка вам допоможе !









Комментариев нет:

Отправить комментарий